tisdag 29 juni 2010

Slicka kungligheter därbak

Varför ta etthundratjugotvåochetthalvt steg tillbaka? Jag har minsann jobbat på Posten och visst tyckte jag att det var plastigt och konstigt när självhäftande frimärkena kom. Är man van att sätta på med blöt svamp och hundraåttiåtta i rad så inser man inte fördelarna med märken som ska pillas bort ett och ett.
Numera arbetar jag inte med dylika påsättningar utan tar dem en och en. Jag gillar därmed de små pillbitarna bättre.

Då dyker det upp konstiga sammansättningar med Vickan och Danne. Olika storlekar och såna man ska riva isär. Opraktiskt. Och fult. Jästrans jobbigt. Speciellt om man har munsår och inte vill slicka mer än nödvändigt.

Nästa gång hoppas jag leverans av pillbitar anlänt.
Bild från sr.se

1 kommentar:

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails