måndag 5 november 2012

Måndagssudd

En del människor är ute och suddar då och då. Oftast helgkvällar. Jag kör en annan variant. Jag stoppar in mina linser i fel ögon. Oftast vardagsmornar.

Ja, det är ju fortfarande i mina ögon men vänster hamnar av nån anledning i höger och den naturliga följden blir då att även den kvarvarande hamnar fel. Just idag märkte jag inget förrän jag satte mig vid datorn på jobbet så ni kan lätt räkna ut att jag var rätt trött och seg...



Med trötta, torra, ögon försökte jag jobba så gott det gick, trots suddigt seende. Såg fram emot frukostrasten extra mycket så att jag skulle få byta tillrätta igen. Ibland är det extra bra att man är nära hemmet. Då kan man göra en massa saker som annars skulle blivit kvällssysslor.


Hem kom jag och skyndade in till spegeln med linsvätskan i högsta hugg. Men... vad nu? Det fanns inte ens nån lins i vänsterögat! Halvblind letade jag runt och minsann, där låg den. I det ena handfatet. Hur den hade klarat sig utan att spolas ned av döttrarna (eller torka ut för den delen) är för mig en gåta. Till saken hör att det är just det ögat som är minst seende på mig så NU ser jag igen!



Så här kan arbetsfördelningen se ut en vanlig frukostrast hos oss:

Jag:
Bäddar sängen
Plockar undan ev tvätt från vårt rum
Rullar upp persienner/släcker bortglömda lampor runtom i huset
Rullar ihop avsvalnade plattänger/andra hårverktyg
Sätter på tvättmaskinen/hänger upp tvätt beroende på status
Plockar ur diskmaskinen (om jag ids)

Maken:
Steker ägg och bacon

Helt OK för min del att slippa stå vid spisen och bara sätta sig och sleva in :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails