onsdag 7 november 2012

Kommande generationer

Jag gillar att rensa. Hatar att ha en massa grejer liggande oanvänt. Kanske kan bero på att det inte finns tillstymmelse till förråd hos oss. OK, kanske yttepytte då men inte tillräckligt.
Jag vill slänga/sälja/ge bort istället.

Just nu är det bildskärmar, skrivare, tjock-TV o dyl som kommer att få flytta härifrån. Sen finns det ju barnböcker, lego, gosedjur, leksaker m m. Sånt som våra absolut inte använder längre.
Meeeen... nu börjar man ju fundera innan det ryker iväg... Tänk, om några år kanske det kommer barnbarn! Då är det ju bra att det finns lite grejer för dem att leka med när de kommer på besök.

Jag vet inte... är det bra att tänka så här?
Lite skrämmande är det allt.

Samtidigt så har jag saknat en del sånt från min barndom när mina växt upp. Mina Barbiedockor saknade jag bara för att de var dyra att köpa nya. Men Lotta-böckerna! Oj, vad såna jag läste! Det och Kitty. Tvillingdeckarna var nån annan liknande också, va? Och Vi Fem... Är det nån mer än jag som minns??? Jag bodde på biblioteket emellanåt den perioden, 12-15 böcker av varierande sort brukade få följa med hem varje vecka. Plus det jag önskade mig när jag fyllde år. Många böcker blev det.

Lånad från merrivik.se
Tror minsann det får sorteras ut en del som INTE ska byta hemvist utan istället ska få en egen plats i väntan på små barnafötter. Kära barn, ta nu inte detta som en uppmaning, jag kan vänta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails