onsdag 14 november 2012

Smida medan järnet är varmt

Drömmar... Var kommer alla konstiga såna ifrån?

Inatt drömde jag att jag skulle söka sommarjobb. Som smed... Jag skulle jobba mellan kl 10-14 varje dag. Längre än så trodde de inte att man orkar stå och banka på en varm järnbit om man inte är van.

Jag var bombis på att få tjänsten eftersom jag är van vid både metaller och värme (???). Hann aldrig knacka på i smedjan för jag skulle helt plötsligt gå iväg och mjölka en häst(!?!)

Helt naturligt. Jag var bara tvungen att byta om först eftersom jag hade nån slags folkdräkt på mig. Såg ut som en zigenarbrutta med hatt och grejer. Vackert men opraktiskt vid lantbruksarbete. Hittade en klänning och ett par tights som skulle passa, de var nämligen försedda med hästmotiv båda två. Bebismotivaktigt.

Jag är rätt glad att jag vaknade innan mjölkningen genomfördes :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails