torsdag 29 november 2012

Skott från en dansk skalle

Ibland är det bra med facebook och andra sociala fobier, eeeh... medier menar jag ju. Igår när jag la ut "Syter för att lägga mig... Får ställa klockan på kötid till fabbo doktorn imorgon :-(" så fick jag en massa uppmuntrande tillrop och order om att faktiskt kolla upp det. Även idag när jag - efter att faktiskt ha fått sova relativt bra - stapplde upp och velde om jag skulle ringa eller inte.

Det var just de tillropen som fick mig att slå de där sura siffrorna till kön. Efter en kvart (!) kom jag fram och beskrev mina problem. När jag talade om att jag kände mig febrig så "Oj, då måste du nog komma hit..."
Jaha... Så fick det bli.

Snabbdusch och frukost genomfördes innan resan påbörjades. Av erfarenhet vet man ju att det är klokt att ha en välfylld mage när det är dags att inträda i sjukvårdens salar.


Stor undersökning genomförd

Behövde bara vänta en liten stund innan jag fick komma in. Dansk läkare som nog tog för givet att jag inte förstod honom. Det måste varit därför han upprepade allt flera gånger. Eller så såg jag bara ovanligt trög ut idag.

"Du måste lämna urinprov och blodprov. Du måste lämna urinprov och blodprov. Du måste lämna urinprov och blodprov..." 
OK.
"Du måste lämna urinprov. Du måste alltså kissa."Jahaaaa?!?

Så där höll det på en stund :-) Vet inte om han tyckte att jag skulle sätta mig där på huk och utföra det???
Efter diverse klämningar och slag mot rygg, mage och revben så konstaterade han att det nog är ryggskott. Med någon form av infektion eftersom min sänka var 15 och ska vara mindre än 5. "Men lunginflammation, då är det 150 så det har du inte." Vad bra!
Inget med njurarna (som jag hade varit lite orolig för) trodde han. Tabletter och komma tillbaka om det inte går över. Har du hört den förut?

Nu är det alltså bara att vänta. Och käka piller. Som förhoppningsvis hjälper.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails