tisdag 27 november 2012

Katt på tork och sleten matte

Helgen var jätteskön. Vi tog det lugnt dagtid och höll igång nattetid. Långt fram på morgonkvisten båda mornarna. Och vips så var den över.

Nu sitter jag uppkrupen i soffan med tända ljus och myser. Nä, det stämmer inte riktigt. Ljusen är tända men min kropp myser minsann inte. Sjuk återigen... Jag skyller det på vissa drycker som intogs i helgen och även ett visst mått av fast brödintag. Jag brukar ju aldrig vara förkyld på det här viset annars. På snart 4 år har jag klarat mig utan snorighet. Ont i halsen, javisst, men ingen nästäppa e dyl. Attans kolhydrater! Eller rättare sagt; attans mig som inte låter bli fast jag vet risken för efterräkningar.

Min man skyller det på stigande ålder i kombination med sena sänggångar. Misstänker att vi har rätt båda två.

Jaja, hemma är jag i alla fall. Kan nästan säga att jag har VAK också, vård av sjuk katt."Katt åt lampa, lös i magen"  Helga har racerbajs, nämligen. Hon är på torken så att säga. Pasta som ska torka upp inifrån, alltså. Hoppas bara att det hjälper snart så det blir samma pigga katt igen (och att "vi" slipper torka sprut runt kattlådan efter henne). Båda småttingarna tycker nämligen det är skönare att göra ifrån sig inne. De kan komma utifrån och rusa in på lådan och sätta sig. Kan iofs förstå dem :-)

Eftersom aktivitetsnivån känns relativt låg så lär det inte hjälpa att jag hämtade hem tapeter igår. Det får nog vänta till framåt helgen. Då SKA det bli färdigt - så långt som möjligt - på garberobsfronten.

Alltså, nu har ni fått så himla mycket viktig information så det får helt enkelt räcka för idag!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails