lördag 3 november 2012

Lady Lazy



Åååååånä, knappast. Här var man minsann uppe långt innan varken tuppen eller nån annan gav ett ljud ifrån sig. Hönan hade redan släppt och stekt äggen igår så det var bara att väcka lillkycklingen så hon kunde ta sig upp och iväg på rally med storebrorsan och Frida
-Är du vaken? frågade jag lite försynt (klockan var strax efter sex...).
-Jaaadå, jag har legat vaken en stund, blev svaret. Bra, tyckte jag och gick därifrån. Då kom pappas gener fram. Det vill säga; hon låg kvar.

Uppvaket framskred och de gav sig iväg mot Nässjö. Det började rumla lite varstans i huset och en timme senare hade jag blivit av med fyra stycken till. Bara en sussande tonåring kvar i huset.
Jag visste att det skulle dröja några timmar till innan den sussningen avslutades så jag kunde ägna mig åt en del av det jag hade planerat alldeles på egen hand. Rallyt fick klara sig utan mig den här gången, även om det hade varit kul att vara på plats för att se svärdottern spöa killarna. Det kommer fler gånger :-)

Till slut väcktes även den tröttaste (när jag ansåg det var dags) och vi åkte en runda. Kyrkogården var första anhalten. Pappas och mina farföräldrars gravar. Vi kämpade tillsammans för att tända ljusen, till slut lyckades det. Jag hoppas de kommer att fortsätta brinna för de älskade. Lika svårt att gå därifrån varenda gång. Tårarna bränner bakom ögonlocken.

Bilfärden utfördes dagen till ära i tjejernas Ajra, 850:n. Det är lite speciellt. Varenda gång spelas det dansmusik eller "raggarrock" när man vrider om startnyckeln. Idag blev det även en lite annorlunda premiär för mig. Trots min ålder har jag aldrig tidigare kört bil med rattmuff!

Photo


Efter ett mamma-besök och en liten matshopping köpte vi med oss Kinamat hem. Ännu en premiär! Jag tog en thailändskt kryddad rätt - en stark upplevelse kan jag lova... Och god.

Nu är det bara att invänta fartdårarna. Fetaostfyllda pannbiffar tror jag att jag ska traktera dem med ikväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails