onsdag 5 maj 2010

Förlåt att jag pajade vädret!

Jaha, jag får väl erkänna då. Igår var vi och hämtade Hobbyn. På vägen hem kom de. Stora, blöta, kalla. Regndroppar som ökade till floder. Min första reaktion: "Jaha, nu har husvagnsvädret anlänt..."
Tänk om det kommer att vara så här nu? Kallt och hemskt. Maken säger att vi har gott om gasol så det löser sig. Mhmhm, ja för sitta inne i vagnen och titta ut på regnet gör ju inte hans fru tokig. Om hon bara är varm så...
Idag sitter jag på jobbet med iskall mushand och en stor tjock halsduk virad runt halsen. Blir så svårt att bildbehandla med den runt högernäven, annars skulle jag helst haft den där. 26º visar det i rummet men jag är så cool så det sjunker väl av min blotta närvaro.

Så, färdiggnällt. Husvagnen är jättefin (bilder kommer) och vi premiärfikade i den igår. Plockade över lite från KABE:n och ska fortsätta med det ikväll. Imorgon blir det nog uppställning på Hansagård så jag måste snart kolla förtältspinnar o dyl. Får bli efter frukost för den börjar bli efterlängtad nu. Attans att jag måste fixa den själv, gubben är på vift. Men, nu gnällde jag ju lite igen...

6 kommentarer:

  1. Ser fram emot husvagnsbilder :)
    Nu ska vi vara positiva med vädret och hoppas att det blir en kanonsommar så att Bitte inte behöver sitta inne i husvagnen och glo på regnet hela sommaren ;)
    Kram, kram.

    SvaraRadera
  2. OK, Gafflan, jag kör på din linje, den positiva :-)

    SvaraRadera
  3. Ja tack, bilder på det :D

    SvaraRadera
  4. Vi måste ju få gnälla lite ibland....men SNART kommer den!!!!! Sommaren alltså!!!!! Så det så!!!

    KRAM!

    SvaraRadera
  5. Du kan vara lugn. Sommaren kommer att bli bra. Det berättade min kompis för mig idag.... Du, sa hon och sneglade menande på sin mage, så länge som jag ser ut som en val så kommer den här sommaren bli den varmaste i mannaminne! Tack, sa jag. Ingen orsak, svarade hon.

    SvaraRadera
  6. Snart blir det sommar och SOL och då är det inte helt fel att sitta och mysa utanför husvagnen :)

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails