fredag 7 maj 2010

Rookies of the camping

I onsdags fick vi - hmmm, OK, jag - rycket att vi skulle åka och ställa upp vagnen. Det skulle egentligen hänt i torsdags men så kom det en del såna där saker som bara kommer och det funkade inte. Beslut; vi grejar det idag och vi hänger på hela högen. Utom äldstingen som inte ens var hemma.

Iväg mot Falkenberg och halvvägs tyckte jag att jag skulle få testa 16-metaren. Den ska ju stå hela sommaren så tillfällena blir inte så många. Vi bytte plats och så var jag och resten av långtradarchaffisarna ett gäng "made in heaven". Att det jag körde var ca 8 meter kortare spelar la kvitta? Faktiskt så är det ungefär lika långt som kompisarnas trailerekipage, så det så! Speciellt var det, bromsarna på bussen är också lite speciella så handsvetten dröp, om jag säger så. Lämnade över så jag skulle slippa stadskörning och till slut angjorde vi Hansagårds camping.

Kortfattad sammanfattning av onsdagskvällen: Jättefin camping med 100 m till havet, kanonplats och 2,5 timmar för att sätta upp förtältet. Då var vi ändå 7 pers (vissa var bara moraliskt stöd)! Det skulle gubben och svärfar fixat själva på torsdan... Snacka om att det blivit SVÄRfar då.
Efter att ha smugit runt till andra som hade likadant tält och spionerat kom vi till slut underfund med hur det skulle vara. Så kan det gå när man får med ett begagnat tält utan instruktioner. Ni vet såna där som man (=jag) slänger undan i ett hörn och testar sig fram. Efter 2 timmars kämpande kanske jag ger mig och läser. Envis och "kan själv"? Nähääää...

Nu står det där och idag åker vi och grejar resten. Alla andra har ordentligt golv, måste man ha det för att få vara med i gemenskapen? Jag vill också ha det, så klart, men dryga 25 kvm kostar och vi har inte hunnit fixa egentillverkat. Har ju inte ens hunnit fatta att jag är husvagnsägare och säsongare. Jag???

Hörs vi inte mer innan helgen så ha det så bra! Vad ska ni hitta på?

3 kommentarer:

  1. Va, blev det inga bilder när förtältet skulle sätta ihop, sådant brukar vara kul att se på när andra gör, särskilt om de är nybörjare!
    Ja, det kommer säkert fler bilder ifrån det vilda campinglivet!
    Ha en fin Helg!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera
  2. Jpdå, Peter jag tog några stycken, har bara inte hunnit föra över dem än :-) Ska ta med mig "riktiga" kameran i helgen så det blir nog nåt se'n. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Haha, jag håller med om det där med att "slänga undan instruktionsboken" och göra själv! :) Men sju personer till hjälp, vilken lyx! Jag förstår inte hur jag kommer att klara av att sätta upp mitt tält helt själv i sommar, men det är en annan femma! :)

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails