onsdag 12 maj 2010

Trallande dag

Jisses, snickare är nog inte för mig. Att vara alltså. Ryggen är stel och värker, handlederna är svullna, högertummen vill inte hålla med och mina lår är fulla med blåmärken. Tur att det inte är sommar och värme (!) så jag måste visa dem offentligt. Tror inte min man skulle få fina blickar om han gick bredvid.

Har ni förresten tänkt på det, hur folk reagerar på om man har en blåtira e dyl? Speciellt om man har en karl bredvid. Blänger på honom med hatiska blickar, det är vad de gör. I mitt fall helt utan anledning, jag är ju av den krattslagna sorten och klarar att slå mig blå på egen hand. Eller kind. Puttar man tuuuunga trallgolv med hjälp av benen uppstår blåmärken. Så låt min stackars make vara ifred, dra inte alla över en kam. Tack.

Nu skulle jag bara berätta att gårdagen ägnades åt att skruva den som Beckham. Nej, just det, Bosch var det kanske? Trallskruvande och -sågande var det som utfördes. Nu ligger 9 sektioner 1150x2400 på kärran och väntar på transport till Falkenberg. OK, vi har varit två om det men eftersom jag har ondast så är det jag som skryter :-)
Ikväll ska vi "bara" lyfta det på plats. Med stel rygg och allt. Jippeee!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails