torsdag 12 augusti 2010

19 år 12 timmar och 42 minuter

Så länge sedan är det som jag blev mamma första gången. Min äldsting är så gammal just i detta nu. Har precis avnjutit en smarrig Tacogratäng som äldsta syrrorna grejat och nu är han ute och spelar fotboll med de yngsta två.
Jag är trött som en liten gnu men ändå pigg. Går det ihop sig?

Ska satsa på tidigt sänggående med bok ikväll (Djävulens fjäder av Minette Walters) och hoppas på att få sova. Kissekatten har väldig utlängtan och skriker/piper lääänge. Inatt orkade jag inte ens säga ttill honom och till slut gav han upp. Imorgon drar vi till tant djurdoktorn och plockar bort dränet, är väl risk att han måste ha kragen några dagar till, förstås.

Jag velar om en fest på lördag. Vill jättegärna träffa alla, det var evigheter sen, men jag är många mil bort. Kanske kan lösa det men det blir en aning bökigt så jag vet inte om det kommer att funka. Jetplanet är på reparation, nämligen.

Kvällens promenad blev en timme och sällskapet hängde med nästan hela tiden, vi bara delade oss sista biten när jag sprang lite. Skönt att få en stund när vi kan vara för oss själva, prata i lugn och ro eller låta bli om vi känner för det. Man behöver det.
Att vi träffas hela dagarna på jobbet räknas inte :-)

4 kommentarer:

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails