söndag 15 augusti 2010

Hit och dit

Fredagen avslutades i husvagnen med make och yngstan, vilken skillnad det var mot när vi var där sist. Nu var det tystare av nån anledning !?!
Tidig sänggång blev det efter allt natt- och kattvak, jag såg verkligen fram emot att få en hel natts sömn. Det gick så där men iaf bättre än de tidigare. Vaknade tidigt och njöt av lugnet och kaffet, beställde tågbiljett som skulle ta mig till Värnamo och gamla "vingänget".

Fem år se'n vi träffades senast och det skulle minsann bli spännande att se om/hur de hade ändrat sig. En annan är ju inte en dag äldre. Eller jo, men det syns ju inte...
Vi är ett gäng fd postkassörer i varierande åldrar som började med fester för så där 20 år sedan och fortsatte med det med ojämna mellanrum, trots barnafödande och annat som hände under tidens gång. Nu blev det en snabbt ihopdragen fest när nästan alla kunde närvara, helt otroligt! Jag var väl den som velade i det längsta (pga att jag inte var på hemmaplan) men till slut så tänkte jag; Äh, vad häcken!?! (What the heck... *s*)
Efter makens välvilliga skjuts till Halmstad (hade inte lust med de 3,5 timmarna det skulle ta från Falkenberg) satt jag på stationen och lyssnade på Roxette på avstånd innan tåget äntrades. "Swisch" sa det (inte) eftersom jag åkte Krösatåget och snart blev jag mött på Värnamo station och kvällen i glada vänners lag kunde ta sin början. Trevligt, trevligt. Det var inte alls som att det var så länge sedan vi hade träffats, efter diverse resuméer fortsatte vi där vi slutade.

Vissa saker kom inte alla ihåg men det skyller vi på att förr drack vi minsann inte vatten till vinet. Eller hur? Eller minns jag fel? Kul hade vi, både då och nu, så förhoppningsvis blir det kortare uppehåll denna gången.

Förresten, på tal om Posten... Jag testade mitt fingergrepp häromda'n. Viktmässigt, alltså. Det sitter rätt OK än. Första brevet hade jag rätt på grammet och det andra skiljde det bara 10 på. Vem behöver våg?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails