tisdag 25 december 2012

Veckans mål efter julakorven

Hej tjolahopp! Hoppas ni också haft en lugn och skön jul. Min har varit den skönaste på länge. Allt var utan stress och krav, ingenstans att flänga till, bara vara hemma och ta det lugnt.
Kvällen tillbringades med alla barnen hemma och för första julen någonsin även en av våra nya familjemedlemmar, svärdottern/sonens sambo. Fick även med mor min hem en runda så hon slapp sitta ensam. Helt underbart mysigt att ha familjen runt sig på det viset!

Perfekt julaftonsväder
Belysning nr 2 uppmonterad




Julen innebar en kort frivillig vila från träningen. Nu är det juldag och jag hade sett fram emot en lång runda i friska luften. Jo, tjena. Vaknade till regn och glashalka. Bara att ta sig till soptunnan var ett äventyr!

Jaja, vad är väl en promenad i skogen? Det finns ju andra medel att ta till. Som motionscykel (som jag tycker är ganska trist...) till exempel.
Hade först bara tänkt värma upp och sedan köra ett benpass men när jag satt där och trampade i "godan ro" så bestämde jag mig för vad jag ska syssla med denna veckan. Mitt mål för tiden 25-29/12 blir att cykla minst 50 km på motionscykel och köra 2 gympass, ett med bröst/axlar/triceps och ett med rygg/biceps/mage.

Jag känner att jag behöver få upp både kondis och uthållighet och därför ska jag även förbättra tiden på 10 km. Idag låg det på 17:20 och då körde jag inte fullt från början (innan jag bestämt målet). Nästa gång ska jag ned till runt 17 blankt så får jag se vad som kan vara rimligt att tänka sig på lördag.
Anledningen till att det bara blir under 5 dagar den här gången är att jag kommer att vara lite mer borta än annars emellanåt :-)

Note to self
1: Träna inte ben i joggingbrallor efter ett svettigt cykelpass, de fastnar så det går knappt inte att böja på bena!
2: Fixa en egen Spotifylista med pepp-låtar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails