torsdag 13 december 2012

Hur vill du synas?

Vådan av att dra gränser mellan vad som kan skrivas eller bör hållas tyst om, den kan diskuteras. Både inombords och med andra.

Läste hos Äppelblomman för några dagar sedan att hon skulle vara med i tidningen och berätta om sitt bloggande och hur öppen hon faktiskt är när hon skriver. Jag är imponerad av det men jag skulle nog inte klara det. Jag har funderat på det många gånger, hur man ska göra. Både hon och jag bor i samma lilla håla så det borde inte bero på det. Eller?


Naturligtvis har det mycket med att göra hur man är som person. Jag kan nog säga att jag blivit mindre och mindre öppen med åren. Av erfarenhet och smällar jag fått. Det är inte lätt att komma ända in hos mig, om jag säger så. Inte så att jag vill stöta bort människor men jag känner ganska snabbt om det är någon som verkligen bryr sig om MIG och den jag är. På samma vis som jag själv visar det på andra hållet.

Med ålderns rätt (?) tar jag mig friheten att välja vem som är värd min tid, vänskap och kärlek. Hittar jag (eller för den delen blir hittad av...) någon som jag klickar med så är det "flat out" Jag sviker inte.

En annan sak som spelar in är nog vilken ålder man har på sina ätteläggar. Jag försöker tänka efter och inte skriva något som mina barn kan få skit för. Ju äldre de blivit desto mer restriktiv har jag blivit. Jag vill ju inte vara mer pinsam än nödvändigt! Försöker vända på det; om det var de som skrev om vad jag hittade på för tokigheter, skulle jag gilla det?
Jag kan bjuda på mig för det mesta men någonstans går ju gränsen. Kanske kan man fråga innan man publicerar; är det OK om jag lägger ut detta? Jag vet inte riktigt.

Det finns en massa saker jag låter bli att lägga ut. Eller, det var fel. Jag låter bli att lägga ut det här, jag gör det anonymt på andra ställen. Det känns säkrare men samtidigt tråkigt. Där finns saker jag skulle vilja diskutera med andra i samma sits men det är inte lätt att sprida/hitta såna när man inte lämnar självklara spår.

Vad är bäst? Låta folk veta (är nån intresserad överhuvudtaget förresten?) vad som händer i ditt liv eller låta det bli som på bilden här ovanför?

Hur tänker ni om detta? Det vore kul med nån kommentar om det!



 , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails