onsdag 19 december 2012

Jag sa ju det!

Jag får en massa energi av att träna.
Var iväg på en runda mitt på da'n, en sån där "måste"sak som egentligen inte är så kulig. Jag bara gick omkring i lugn och ro. Tittade lite överseende och beklagande på alla dem som inte hade samma distans som jag just idag. Och gjorde det jag skulle.

Tillbaka och jobbade klart och när jag kom hem började jag fixa köttbullar. Det skulle jag gjort redan häromkvällen. Hade plockat fram färs ur frysen och satt på tining i micron. Hittade den där kl 21 på kvällen... Det blev en stoooor sats köttfärssås istället. Den gången.

Nu var det 3,5 kg som färs skulle rullas och beredas. Den här gången gjorde jag på ett annorlunda sätt, hade nämligen fått tipset att man kan koka bullarna i buljong och frysa in. Sen är det bara att ta fram när det är dags och steka till så det blir fin färg på dem.
Jag hade aldrig testat innan men det var helt perfekt! Inget stekos (mer än det jag stekte redan nu så jag slipper det på julafton) och fort gick det. Och ja, gott.



Efter det var det lita annat matfix och sen pepparkaksbak. Jag!?! Jo, minsann. Jag och 2 yngsta döttrarna lyckades få ihop en del av den deg de inte käkade upp. Naturligtvis brändes en plåt också. Det är ju tradition så gott som något.

Så var det träningsdags...

Skulle köra ben och mage hade jag tänkt, början skulle bli ben. Marklyft. Jahapp, bara ändra vikterna på stången då så kör vi! Fasiken. Letaletaleta. Insexnyckel lilla, var ääääär du? Dääär var du ju. Under alla möjliga konstiga saker som inte ska vara i verktygslådan.

Marklyft, knäböj och benspark. Plankan, situps och så en sort som jag inte kommer på vad det heter. Ja, det fick liksom räcka. Darrningarna i benen beror inte på att jag ser mitt hjärtas kär (inte just nu). Nej, snarare på att det är vedervärdigt länge sedan jag tränade ordentligt. Jag säger redan välkommen till träningsvärken som nog anländer i morrn bitti.

Har smått funderat på att skippa promenaden imorgon och ta den på fredag men nu har jag redan plockat fram allt så jag vet inte... Vi får se. Nu är det snart sovdags. Tar på krafterna att ha så mycket energi :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails