onsdag 26 december 2012

Jag och mina böcker

Vad har du beställt nu? var frågan maken ställde när han hittade ännu ett brunt paket från nån bokklubb i posten.

Han lät ungefär som när han undrar nåt om stövlar. Mina. Svarta, t ex. Vad menar han? Skulle jag ha för mycket böcker på nåt vis? Eller stövlar?

Alltså, böcker är viktiga. De är bra att ha. För att liksom läsa. Och möblera med. Även om jag inte vet vilket hundratal jag är inne på så har jag svårt att slita mig från dem. Fast det börjar bli trångt...

De 2 senaste försändelserna har jag haft lite problem med. En var för stor och skulle hämtas på lokala utlämningsstället. Jag försökte 3 ggr innan jag lyckades. Fast jag lyckades egentligen inte då heller, det fattades grejer. Ja, en bok, alltså.

Ringde bokklubben och de skulle skicka en ny. Japp, några dagar senare fick jag en ny avi i låddan. Glad i hågen återvände jag och skulle ha mitt paket. "Nä, det är redan utlämnat." Men...

Denna anlände till slut:



Sen var det den som Peter undrade över. Jag var lika frågande. Har jag beställt den? Kanske dags att gå ur alla så jag kan gå med om ett tag igen när de ringer med sina fina erbjudanden?

Denna var det, tror den kan vara bra (och ja, jag har beställt den...)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails