söndag 23 december 2012

Lysande!

Eller inte... beror på vad vi ska diskutera.

Vi kan ta min lilla utmaning till mig själv, den är brilliant lysande, avklarad redan igår!


UTMANING 16/12-23/12

20 km ordentlig svettpromenad och 3 gympass 
var utmaningen jag satt upp. Minimikrav, alltså.

Hittills 25,19 km (Räknar man från den 15/12 så är det 3,1 mil...)
3 gympass Återstår inget alls ;-)

Kommer att fortsätta sätta mätbara mål så att jag har gränser att spränga.

Fru Simpson?

Granen hittades i fredags och bars hem av undertecknad (eller av Marge Simpson enligt maken). Igår kläddes den utan vare sig problem eller tjafs, döttrarna fixade. Ljusslingan sken illavarslande skarpt så vi hade en liten diskussion om hur länge det skulle dröja innan den ballade ur. Blev några timmar innan den inte alls betedde sig så lysande...

Vi chansade på att byta några lampor (gissa hur många såna det fanns kvar i affären...) men icke sa nicke. Den arbetande dottern ska försöka hitta en ny belysning och ta med sig hem.

Frågan är; klä av granen och börja om eller ha 2 slingor i den? En lysande och en död. Vad säger ni? Hur julkul ska vi ha det?

Det blir jul ändå ju. Fast just granskenet är nog det enda jag egentligen vill ha till jul. Och snälla barn. Och skinka. Sen är jag nöjd.

Ikväll blir det årets värsta pärs - Bingolotto. Nä, det ska nog bli mysigt med  - nästan - hela familjen duttandes och smackandes på godis och pepparkakor :-)

Avslutar med att önska er alla en riktigt lugn och skön jul - ta hand om varandra!


Gooooood Juuuuuuul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails