lördag 31 mars 2012

Idag har jag gjort det! Tre gånger, minsann.

Vad är egentligen avkoppling? Är det att ligga platt på stranden eller i TV-soffan? Ja, det kan det visste det vara. Meeeeen... den ultimata avslappningskänslan (för mig) är efteråt. Ja, ni vet hur skönt slapp man blir i kroppen. Alla endorfinerna som fått sitt ligger och flämtar tacksamt i magen. Man bara njuuuuter!
Tänk... först går man och längtar. Vill att det ska ske. Grubblar lite smått lystet på hur det kommer att kännas. Lika bra som sist? Kanske ännu bättre? Längtan byggs upp.

Idag har jag gjort det! Tre gånger har jag givit efter, jag kunde inte stå emot längre. Till slut fick jag som jag ville, det jag så hett längtat efter är numer fullbordat.

1. Bokhyllan är rensad på röra (som jag anser det vara när det ligger böcker på alla håll och kanter) och saker som inte hör hemma. Det heter ju BOKhylla. Alla fynd jag gjorde förra helgen, inklusive 20 framtida semestrars engelska litteratur, står samlade på ett ställe tillsammans med de andra få olästa böckerna.

2.  En 20 cm hög pappershög har sorterats in i pärmar. Den var den suraste sura av surdegarna... Samtidigt fick kontoret/genomgångsrummet sig lite välbehövlig städning.

3. "Här-ligger-det-mesta"-hyllan i köket har städats ur. Hittade ca 25 pennor, något som var väldans konstigt eftersom det aldrig finns nån penna i köket när barnens skolpapper ska signeras... Funnits får jag väl säga nu. Rätt spännande saker som hittas. Ännu mer spännande är att försöka få klart för sig varför man sparat på det från första början :-)

Med andra ord; jag är avkopplad och nöjd. Några surdegar har kavlats ut och lagt sig som bomull i min mage. Tänk att jobb kan vara avkopplande!

,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails