tisdag 13 mars 2012

Jag önskar

Ibland önskar jag att jag fick önska mig lite vad som helst. Gör inte ni?

Då menar jag inte bara sånt som att alla krig ska ta slut och att vem det nu är som ersatt Lars-Gunnar Björklund ringde och grattade mig till storkovan. Här tror jag mina barn tittar på varandra och ser frågande ut; Vem är Lars-Gunnar Björklund och varför skulle han ringa????

Jag kan t ex önska...
 - att jag tar tag i pappershögen (som egentligen är det lilla problemet i det utrymme där den befinner sig) och trollar in den i pärmar.
- att mina träningstimmar ökar i samklang med mina muskler. För om de inte gör det så blir det inte lätt att få till volymen. Måste (=vill) öka öka öka!
 - att det snart ljusnar klockan fem så jag kan börja med mina sköna morgonpromenader.
- att de av mina barn som behöver/kan jobba får sommarjobb
- att någon i detta nu reser sig upp och hämtar ett par skalade ägg till mig så att jag slipper sitta hungrig i soffan. Denna någon får gärna passa på att ladda bryggaren tills i morgon bitti och gå och duscha åt mig.
- att jag återigen kan få inspiration till lite roliga, intressanta blogginlägg som någon orkar läsa.

Såna små, enkla saker, kan jag önska mig. Istället för de som är riktigt viktiga. Som att jag önskar att min mamma kunde slippa sin värk i några timmar, att mina barn alltid ska få vara friska och lyckliga, att världen ska bli en bra plats för alla...

Man kan alltid önska...

,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails