torsdag 22 mars 2012

Turning torsdag into fridag

De senaste veckorna har ett veckodagsfenomen insmugit sig. Den ena (vi kan låtsas att det är jag) har hela tiden varit en dag före i tankarna. Gissa om det varit lite småjobbigt på torsdagsmornarna när denna jag insett att det inte är fredag...

Den andre (vi kan låtsas att det är maken) har tvärtom varit efter sig. Vet inte om det är för att det egentligen skulle behövts en extra dag här och där för att hinna med allt, kanske?

Det har varit lite lätt småvirrigt i alla fall.

Idag - tidigt - på väg till jobbet så säger den ena (vi kan låtsas att det var jag); "Har inte denna veckan gått ovanligt fort?"

Svar från den andre: "Joooo... men det är nog för att det är torsdag idag och fredag imorgon..."

Eeeh, jahaaaa? "Fast det brukar det ju vara..." hasplade personen ifråga ur sig innan frågan kom. En typisk sportkommentar, påstod han. Vad menade han med det?

Jag ska i alla fall ha lite extra koll ifall han får för sig att göra nåt riktigt avancerat idag, det verkar som att det kanske behövs :-)

En annan sak; Denna veckan är torsdag faktiskt fredag! För mig, vill säga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails