torsdag 15 mars 2012

Snacka om vardagsmotion!

Ni vet det där med träningen. Eller hur? Jag brukar ju nämna den ibland :-) I alla fall, det kan ju vara lite svårt att få till den emellanåt. Tiden och annat...

Nu har jag börjat tänka träning i det mesta jag gör, speciellt på jobbet. Varför ta trucken och köra fram hela pallen när man kan gå flera gånger och samtidigt bära på tyngder? Nu pratar vi påfyllning av stänger till svarvarna, byta bitar i fler-op:arna är inte riktigt försvarbart att göra på det viset. Då hade konken varit aktuell för länge sen.

Men nu njuter jag av att bära stänger fram till stångmagasinen. Ibland blir det extra bonus när de måste slipas först också, fler bär- och lyftmoment. Allra bäst är det med 50- eller 60-millimetersstänger, det är liksom lite lönt när det är 15-20 kg på varje. Är det tunnare så gäller det att ta så många som möjligt så det kan bli lite arm- och axelträning på vägen :-)

Det märks skillnad på styrkan också. Nu behöver jag inte krypa till korset (för som någon kanske anar/vet är jag inte den som ber om hjälp i första taget...) och hämta maken när det ska lossas på bultar o dyl som han har dragit åt. Nu tar jag i lika mycket som förr men skillnaden är att det lossnar. Plus att han minsann också får ta i när jag dragit åt *fniss*

Närmar mig mer och mer ett gymkort också... Har haft svårt att motivera mig till det men det börjar (nästan) kännas som ett måste om jag ska komma dit jag vill...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails