tisdag 23 oktober 2012

Som att hälla olja på en gås


Hos oss är det rykande åtgång på allehanda kroppsprodukter, framförallt schampoo och balsam. Vi som är av kvinnligt kön misstänker starkt att det är männen (numera bara mannen) i huset som gör av med det. Sedan sonen flyttade har det i och för sig inte minskat men nog måste det väl vara så? Speciellt balsamåtgången.

Som vanligt var det dags att ta fram ny flaska, denna gång något att motverka torr hud med. Jag grävde i skåpet... Nä, det gjorde jag inte, det var hur tomt som helst på den hyllan... och fick fram en flaska som såg bra ut.
Läste Bodylotion och smorde in min lekamen. Tyckte det var lite seg konsistens och att det blev lite extra klabbigt men tänkte "det får väl gå, har ju inget annat..."

Igår när jag återigen hade utfört denna procedur kom dotera och frågade om det var duschkräm i flaskan som stod framme.

- Nä, det ser du väl att det inte är, blev mitt svar.

- Men det står ju Body wash på den. Och dessutom luktar den spyor... sa hon med ett äcklat uttryck i sitt fjortonåriga ansikte.

Minsann, hon hade rätt. Jag hade smörjt mig med tvål. Hur lätt är det att se, ni ser ju själva hur suddigt det syns?

Och förresten, om det är en duschkräm är det OK att den luktar kräk? Hur fungerar tonåriga hjärnors tankebanor?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails