tisdag 30 oktober 2012

Händer det plötsligt på en tisdag?

Avslutade gårdagens sista timme på jobbet med att strula till nätverket så jag inte kom ut på nätet. J a g, den som behöver det mest av alla! Fattar ni stressen? Jag testade allt möjligt men fick inte ut just min egen dator i världen. Tror minsann chefen såg hur det rök ur öronen för hans råd var att lägga ned och komma igen nästa dag.

Jag gjorde det. La ner och begav mig ut på däckbytarresa istället. Fy, vad mörkt det var redan vid 16-snåret! Rådjuren rörde på sig kan man säga... Hellre kolsvart än halvmörker i det läget. Klarade mig helskinnad både dit och hem så nu kan jag lyssna på det ljuva (?) ljudet av dubbar mot asfalten. "Viiiinoinviin" eller nåt.

Ägnade kvällen åt diverse uppfräschningar och åt att kolla "Stig Helmer story". Var sådär. Lite småtrevlig, kanske, men inte mer.

Idag angjorde jag min arbetsplats med bävan. Skulle jag få igång skiten? Jag måste beställa transporter, skicka fakturor och en hel massa annat som är internetberoende så hela min arbetsdag står och faller med detta. Så kändes det när jag tryckte på datorn (hade låtit den vila helt under natten, man vet ju aldrig...). Drog ett djupt andetag och bad till någon makt, vet inte vilken, någon som var tillgänglig tidigt på morgonen, bara. "Snälla... låt det funka..."

Inte hade det landat nån bra anslutning under natten, inte. Nähäpp, testar väl lite annat då, tänkte jag. Gjorde så och helt plötsligt fanns det en söt liten internetanslutning där. Höll andan och tryckte på mail-ikonen. JAAAAAAAAAAAAAAAA!!!! Det funkade!



När det nu även svarade på första försöket på ett ställe där det brukar krävas flera påringningar så måste det betyda att det är dags att köpa en Trisslott. Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails