måndag 22 oktober 2012

Japaner, japaner, japaner...

Antar i alla fall att det är japanska tecken som dansar omkring på bruksanvisningen eftersom tillverkaren är från Japan. Men vem vet?

Jag är en doer av stora mått och bruksanvisning är för veklingar och tekniska idioter. Anser jag. Oftast.
IKEA-möbler? Äsch, det är ju bara att lägga ut allt och luta sig tillbaka för att få överblick. Klara, färdiga, skruva!

En gång har jag fått ge mig. Det var visserligen inte IKEA, det var nåt annat företag som vi hade besökt. Har för länge sen förträngt vilket.

En hel helg ägnade jag åt att skruva ihop ett databord. Inget enkelt med skiva och ben, inte. Nänä, hörnbord med åttahundrasjuttifemti hyllor och 10 gånger så många skruvar.
Jag började som jag brukar men efter nån timme med svetten lackandes och irritationen strax under PMS-nivå stängde maken dörren om mig. Där fick jag hållas hela helgen med korta avbrott för måltiderna och sömn. Envis? Jag? Va?

Det där hörnbordet är lika mycket ett minne blott som att jag använde bruksanvisningen men frågan är hur jag ska göra med detta?


Ska installera trådlös mätningsutrustning och jag är inte kanonbra på japanska så det är väl bara att slänga den då? Anvisningen, alltså.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails