onsdag 31 oktober 2012

KåKåKå

Ikväll har jag njutit av några K-ord. Började med att jag fick möjlighet att komma hem innan ljuset försvann. Ni vet det där som ska vara dagsljus men mest liknar en blyertsteckning eller en akvarell med utspillt grått över hela duken.
I vilket fall som helst så gick jag en runda i skogen med en av döttrarna, njöt av att vara ute. Därefter blev det tillagning av kålpudding innan jag malde kaffebönor och njöt av en kopp i soffan. Tyst och lugnt.

Kålpuddingen slank ned utan problem och se'n fick jag nåt konstigt ryck. Slängde ut allt i min garderob på sängen och rensade! Det här är alltså bara en av garderobernas innehåll som ligger utfläkt, nånstans därunder ligger Helga som måste vara med i stundens hetta. Gärna slita och dra i nån tröjärm eller så. Eftersom jag kommit underfund med att jag har nåt tråkdrag och - nästan - bara köper svarta kläder är det inte lätt att hitta henne där. Det här måste ändras!

Ska vi leka hitta katten?
Fäääärg, tack! Hör ni hur det skriker? Det är inte så att jag inte försökt innan, jag prövar varenda gång jag går in i en klädaffär. Var hamnar jag? På svarta avdelningen... Senaste (kan ju inte skriva sista, det vore för hemskt...) gången jag shoppade till mig själv så blev det faktiskt nån liten färg på nåt och genast kände jag mig lite piggare. Så... jag får väl fortsatta på den färglagda vägen. Om det går.

Nu har jag slängt undan en hel massa som troligtvis kommer att åka till bättre behövande. Känns som det har hänt nån gång innan?!? Konstigt att det känns som att jag har mer nu när mer än hälften är borta. För att det syns och inte ligger dolt under vartannat? Jahaaaa... är det så?

Det som gav lite extra puts på min kväll (så här långt) var alltså
Kaffe
Kålpudding
Klädrensning

Ibland krävs det inte så mycket för att tillfredsställa en Kvinna! Även om jag fick göra det alldeles på egen hand.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails