fredag 26 oktober 2012

Gangnam style



För bara en vecka se'n var jag totalt ovetande om detta fenomen. För ett fenomen verkar det vara, t o m FN:s Ban Ki-Moon har testat.

Mina goda vänner trodde jag skämtade när jag påstod att jag inte ens hört låten, än mindre sett dansen. Men hallåååå?!? Jag kan väl inte hålla reda på allt, heller!




Snabbt som ögat skulle jag invigas i detta, det går inte an att vara så efter... Vi "dansade" både fredag och lördag kväll, den ena bättre än den andra *harkel*. På lörda'n kände vi oss mogna att införa handrörelserna också, även där med en viss nyansskillnad i resultatet. Det finns flera både bild- och filmbevis på detta men jag tror jag hoppar att lägga ut det...

Hoppade gjorde jag förresten tillräckligt i helgen så att det kändes både här och där. Ajajaj.

Vad jag skulle komma till var att denna veckan har det bara poppat upp Gangnam överallt i min tillvaro; på radio, TV och i tidningarna på nätet.

Är det en tillfällighet eller är det faktiskt så att man öppnar upp sinnena mer och lägger märke till saker man fått lite insikt i? Tack (??) för att ni införde detta i mitt och Smålands liv, go' vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails