söndag 25 december 2011

Dag -6

Hoppas att ni alla hade en lugn och skön julafton, det hade vi! Inget kringflängande, hela da'n spenderades på hemmaplan.

Jag känner mig som en halvfull spärrballong idag. I 2 dagar har jag "fuskat" med skinkmackor. En och annan fudge åkte visst ner också. Gott men ont. Efteråt.
Inte så att jag mår dåligt för själva ätandets skull, att jag känner mig fetäcklig. Näää, men det där med blodsockernivån (vakna hungrig...) och sötsuget. För att inte snacka om åskmullret i magen.
Det är inte värt det. Idag blir det inget sånt. Ska jag äta skinka blir det rent, utan tillsatser av bröd

Annars känner jag mig grymt laddad inför min egen utmaning som startar nyårsdagen. Visst är det en kanondag att börja en hård träningsperiod på? Gissningsvis är jag inte ens hemma förrän på kvällen så vi får se om dag 1 kanske måste skjutas upp till dag 2...

För att det i så fall inte ska kännas som ett totalt nederlag har jag redan nu börjat med lite förberedelser. En 7-kilometare på en knapp timme blev det innan jag putsade på hantlarna en stund så de är i toppskick :-)
När min bättre hälft kommer hem från mellandagsrean (!?!) så ska han få hjälpa mig att bära in lite annat som ska få bekänna färg. Motionscykeln och hemmagymmet ska placeras i den numer hemifrånflyttade sonens rum. Snart har jag INGEN anledning alls att låta bli tränandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails