fredag 30 december 2011

Dag -1 blir till 0 som övergår i 1

Vet inte riktigt vad som händer men de senaste dagarna har jag sovit till 8-8.30, jag som vaknar vid 5-tiden annars. Gissningsvis är det den återfunna motionen som välkomnas av min kropp och belönar mig med en djup, skön sömn :-)
Det finns ju ingen härligare trötthet en den riktigt kroppsliga, antingen av hårt kroppsarbete eller av träning. Då kan t o m jag - Fru rastlösmåstehanåtattgöraförattmåbra - sjunka ner i soffan och stanna där mer än 5 minuter. Det gjorde jag faktiskt igår när vi kollade Jägarna 2. Bra men hemsk.

Idag har allting bara rullat på. Fast i lagom tempo. Började träningen med att bära in motionscykeln och gymställningen från friggeboa. Vet inte hur många kilon vikterna väger tillsammans men det var allt lite påfrestande (och ja, vi var två...). Skulle ju fortsatt redan då men annat kom emellan. Som en övningskörning och avlämning av dotter hos kompis. Såna där mammagrejer ni vet.

Hantelbeståndet i nuläget. Och nej, jag kör inte bara småttingarna ;-)

Avnjöt fläsk och löksås som maken lagat till och sen fick det sjunka innan jag laddade upp med allt jag behövde. Dator för att ha koll på övningarna och kunna spela dunkadunka, telefon eftersom jag väntade samtal, vatten och hmmmm... var det inte nåt mer? Till slut kunde jag köra igång och nu är premiären avklarad. En dryg timme tog det med allt. Min yttepyttelilla farhåga att det skulle vara lite messtuk i början kom snabbt på skam. Hittade flera stycken små bitar av kroppen som minsann varit dolda ett bra tag. Tvingade fram dem och nu darrar jag lite överallt. Ett hett tips: Raka inte några ömtåliga, kurviga ställen efter passet, det är svårt att träffa rätt *s*

Bara för skojs skull mätte jag mitt midjemått efter de senaste dagarnas promenader (och inget mer), det hade minskat nästan 4 cm... Lite gör nytta med andra ord men det lär inte fortsätta i den takten. Tur är väl det, i så fall är jag nere på 50 cm efter en månad. *ryser*

,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails