torsdag 29 december 2011

Dag -2 med anlända övningar

Morgonen startade som igår, fast senare. Vaknade av att någon krafsade mig på näsan (det var inte vänsterhalven...) och struttade upp till kaffekvarnen. Lite halvsegt intogs frukosten innan någon gick och jobbade och nån annan lät maten sjunka.
Alldeles för lite visade det sig när jag gav mig ut i snålblåsten... Mådde illa efter bara nån kilometer. Jag brukar oftast promenera på tom mage, tidigt på morgonen och det funkar helt OK. Ett glas vatten och iväg, bara. Nu har det varit lite annat pga ledighet och ljusbrist. Det blir senare helt enkelt.
Bestämde mig då för att testa rundan jag tänkt köra på vardagarna. Ca en halvtimme ska jag nog hinna med på lunchen. Innan maten, då... Måste ha ljuuuuus så det blir nog perfekt.

35 minuter tog den, rundan. Inga träd ramlade ner i skallen på mig heller. Fick tipset att hjälm kan vara en bra lösning/skydd. Jo, men nu har ju inte jag nån hjälm som kan passa just till det ändamålet. En och annan MC-hjälm och intercomhjälm finns ju men hur skulle det se ut? Jag tror minsann att traktens lokala blaskor skulle fylla ut en och annan sida med det heta stoffet. Kanske tränar nack- och axelmuskler i oc h för sig :-)

Idag har jag fått de första övningarna till programmet och imorgon kör jag dem för första gången. Basta.

,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails