måndag 29 juni 2009

Föll på mållinjen

*Buhuuuuu* Det sprack på det berömda, det var sååååå nära! Har ju berättat att jag väntat på ett besked och idag kom det. Tyvärr var det också av den sorten jag hade väntat. Negativt.
I en vecka har jag känt det på mig och försökt ställa in mig på hur det skulle bli om jag hade rätt. Det har inte gått så bra. Jag ville ju detta.

Vad det handlar om är alltså ett jobb, en tjänst, som skulle passat mig som handen i handsken. Skulle bl a få skriva. Va? Tänk, vilken lycka! Få göra det på jobbet. Det som är något av det roligaste jag vet. Sätta ihop texter. Svänga sig med ord.

Jaja, vad är väl en bal på slottet...?

Allvarligt så klarade jag beskedet rätt OK. Jag lever *nyper mig i armen och det gör ont*. Killen som haft hand om rekryteringen är så pass imponerad av mig (!) att han vill kontakta mig efter semestern. Hade tydligen nåt annat på gång, nåt där jag skulle passa ypperligt. Ibland kan man väl få glömma Jantelagen och må bra av andras beröm? *sträcker på mig så molnen kittlar mig på hjässan*

Orsaken till att jag inte fick detta jobbet var att den andre som var kvar till final hade 6 års erfarenhet av reklamarbete och det har inte jag. Längre - eller "bättre" -erfarenhet duger som skäl för mig. Vet också att det var lite kämpande för min skull och det värmer.

Nu blir det till att se fram emot semestern och komma tillbaka till visstidsanställningen i augusti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails