torsdag 9 februari 2012

Konstiga känslor i vardagen

Igår var det en jättekonstig eftermiddag/kväll. Det började med att en dotter (en av de mest oväntade) stod och lagade mat när vi kom hem. Vad händer? Liksom.
"Gå ni och sätt er och vila ni. Jag fixar maten." Hmmmm... nu började det osa katt...

Satte mig i soffan och det kändes... konstigt. Rastlöst. Fel.

Stod ut i alla fall. Maten blev klar (och god) och uppäten. Sen så var det så där konstigt igen. Vad var fel???

Jag längtade efter att träna!!!! Hade redan beslutat mig för att ta en vilodag, bara därför att... Men, nu ville jag ändå träna. Bara lite. Kanske cykla en halvtimme åtminstone? Kroppen, vad säger du? Kroppen sa ja men sen var det ändå annat som tog upp min tid. Andra saker som att umgås med sonen som hälsade på, fixa bort den breda mittbenan och ja, bara vara lite så där lagom lat.

Idag ska jag ta en promenad, tänkte jag. Det är lagom temp och fortfarande ljust (förhoppningsvis) när jag kommer från jobbet. Sen får det bli axelträning först och främst ikväll, segt att få dem att växa men jag gillar ju att träna dem så vadå? Till slut anländer de, med svett och vånda blir de större :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails