måndag 29 december 2014

Där satt den!!!

Jag har ju ätit enligt LCHF-tänk sedan i februari 2009 och vissa i min omgivning förfasar sig över detta, av olika anledningar.
En av dessa är rädslan för att mina blodkärl fullkomligt ska slagga igen. Kolesterolhalten öka och fettet lagras in så det blir stopp.
Jag har redan från början varit trygg med att det nog ska ordna sig. Jag har fått bevis för att mina värden var helt OK, när man väl kollat upp alla de kolesterolsorter som finns, inte bara de "dåliga".

Nu senast när jag var på kontroll för blodtrycket så fick jag "domen"...

Jag citerar:
"Dina blodvärden är helt otroligt bra, speciellt det goda kolesterolet, tror det är det bästa jag sett på någon i din ålder. Dina blodfetter behöver du inte alls oroa dig för eller ändra på..."

Kan i och för sig fundera på "I min ålder !?!" men OK, jag köper det.

Vad var det jag sa?????
Nej, jag är ingen fanatiker. Ja, jag mår bra av detta. Ja, alla får välja. Jag har gjort det.
Även om jag i nuläget testar mig fram med lite mer kolhydrater så är det nej tack till pasta och bröd.
För mitt eget välbefinnandes skull.

Heja smör! Heja fullfettsprodukter! Heja lågkolhydratskost :-)
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails