onsdag 24 december 2014

Vad gör ondast...

Jaha, då sitter man här på julaftons morgon, först uppe som alla andra dagar. Varför ändra på ett vinnande koncept?

Egentligen är det så här; Varför krypa ner i sängen när jag hade problem att ta mig upp första gången?

Vad är det då som ställer till problem med det? Just det. Vad. Mer exakt; den högra.
Jag kan inte sätta ned  hälen. Inte utan att skrika. Det vill jag ju inte, då väcks hela Åker. Kanske t o m hela socknen.  ont gör det. Faktiskt.

Får skylla mig själv (detta säger min käre make. Inte med ord men med menande blickar) som skulle vara kaxig och köra vadpress på samma vikt som just nämnde make. Jag hade visst sagt nåt i stil med "Jag brukar köra vader en stund varje pass..." och med det antagligen menat att jag nog inte låg i riskzonen för den där djävulska träningsvärken som kan uppstå...

Nu är det i alla fall jul och snäll som jag är (och har varit?) så har jag köpt mig en alldeles egen julklapp. Kanske inte den allra mest önskade eller roliga men tydligen är det vad man ska ge sig själv när julafton infaller med bara fem veckor kvar... Då är det saker man kan ha nytta av som gäller. Det lär jag ha av denna. Tyvärr.


Blodtrycksmätare... Jippeeeee!
Blev - oväntat? - tagen på allvar när jag påtalade att jag mådde bättre (nästan normalt) när jag hade "glömt" tabletterna några dagar så nu ska jag testa en ny pilla. Kolla trycket och återkomma. Därav denna roliga lilla klapp. Har snart sparat in pengarna för utebliven arbetstid och bränsle när jag slipper passa tider på vårdcentralen.

Lite roligare saker har jag gett mig också, att fixa naglarna. Det blev lite guldskimmer inför helgerna.

Fixade hos Studio M Nails :-)
 
Nu är det kaffedags innan resten av min hemmavarande familj vaknar. Frukost och fixa frestelsen är det som står på agendan innan det är dags att hämta hem mamma från Furugården några timmar. Någon annan får nog göra det, tror jag, jag behöver låna hennes rullator om jag ska greja det och det funkar ju inte.

Ha en riktigt God Jul, ta hand om er. Det kommer fler dagar :-)


 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails