fredag 29 oktober 2010

Gipsy Queen x 2

1. Nu har vi gipsat nästan allt (bara småbitar kvar) och så är det ju bara att blåsa av sig i håret så är man ren. Eller kanske inte? Minns ni förresten torrschampot som fanns (eller finns?) mot fett hår? Lite det stuket var det nu när vi masade oss in. Värre blir det väl av slipandet som jag verkligen längtar efter (fingrarna i kors)...

Snacka om fredagsmys! Jobba, jobba, istället för soffa, soffa. Jag får nästan utslag av "fredagsmys" så det passar mig bättre. Faktiskt. Är väl lite konstig. På den punkten också.

2. Husvagnen har kommit tillrätta. Vi fick själva leta reda på den... Ett telefonsamtal om att den var klar för avhämtning och jag - skeptisk av nån konstig anledning - följde med. Det avlöpte som förväntat. Kundmottagaren var lika vimsig som vanligt. Vet inte om det är ett krav för att bli anställd på just det företaget att man har svårt för vissa bokstäver, typ Z, men de lyckas aldrig hitta vårt reg-nummer i datorerna. De skriver in C istället. Likt eller hur?
Han fick leta reda på en lapp han skrivit  - och slängt i runda arkivet - för att ens komma ihåg vad det handlade om. När han kommit på det så svor han lite över att ingen mekaniker fanns på plats innan han rev sig i huvet och undrade var just vår vagn kunde finnas...
Lillan och jag gick ut och letade. Nu är den hemma igen. Och maken är tacksam för att jag knep käft :-)

Så, nu är alla underrättade om min spännande fredag, det var väl skönt? Slippa fundera på det mer.
Ha en skön kväll!


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails