måndag 21 september 2015

Lura sig själv - går det?

Känner hur sur och trist jag blir när saker och ting inte blir som jag tänkt mig.
Helgen skulle bli så himla bra. Jag skulle fixa en massa saker som inte blivit av (och som jag faktiskt hade lust att göra), helgen var i stort sett blank på tidsbestämda aktiviteter, nämligen.
Hur ofta händer det?

Nu blev det inte så mycket med det. Inget alls, faktiskt.
Sjukdomskänslan smög sig på redan i början av veckan, munsåret förstärkte känslan av att det var något på gång och ja, i fredags orkade jag inte stå emot längre. Helgen har varit i stort sett horisontell vad gäller min position. Någon 45º:s lutning emellanåt.

Befinner mig fortfarande i någon slags feberbubbla, trots att jag gör vad jag kan för att övertyga mig själv om att jag nog är ganska frisk ändå. Jag längtar ut och är fruktansvärt avundsjuk på alla promenad- och löpningsbilder som lagts upp. Jag vill också!!!
Nåja, snart kan jag. Inte alla får tillbaka den möjligheten så jag slutar väl gnälla då...

I alla fall. Jag har preppat mig med en smarrig svampomelett på morgonen. Det hjälpte liiiiite.


Sedan har jag kört några andra trick för att känna mig piggare, för visst påverkar det hur man förhåller sig till sin egen kropps fysiska "utstrålning"?

Nog är det så att det hjälper att ta en dusch, klä sig i annat än en svettig, urtvättad t-shirt och säckiga mjukisbrallor? Hur bekvämt det än kan vara. Nu menar jag inte när man fortfarande är så dålig så det känns som att bestiga Mount Everest när det är dags för ett tvingande toabesök. Förstås!

Dusch, sminkning och "vanliga" kläder får i alla fall mig att känna mig mer på G så jag testade det. Största skillnaden var kanske att kamma över luggen på andra sidan så det gråa "försvann"...
Passade på att ta en nypa luft när jag ändå kände mig så "pigg".

 
Och vad hittade jag väl då, i vår bortglömda trädgård? Jordgubbar! Kanske kan man t o m lura hösten lite grann?
 



Nu sitter jag här med dundrande huvudvärk igen och funderar på om det verkligen kommer att funka att göra som jag tänkt, gå en sväng i eftermiddag... Jag behöver ju inte ånga på i mitt vanliga tempo, jag får ta det mer i "lukta-på-blommor-takt", då kanske det kan gå... Jaja, vad är väl en löprunda i skogen... Soffan och en bok kan funka bra det också.




, , ,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails