måndag 16 februari 2015

Stolledare, stolleledare eller bara allmänt rörig?

Ibland är det bara tomt.
Ibland alldeles för fullt.
Ibland blir det där tomma fullt.
Eller tvärtom.
Rena röran, helt enkelt.

Känns lite som att de är mer röra än struktur just nu. Speciellt på jobbet.
173 triljoner olika saker som ska göras och alla av varierande karaktär.
List-Bitte måste plockas fram. Snart. Outlook känns rätt OK fortfarande, ihop med min "Fixas"-Excel men när det nästan hela tiden känns om att man glömt nåt då är det inte bra.
Det märktes förra veckan när jag vaknade klockan 4 några mornar. Utan att kunna somna om...
OK, mitt alarm står på 04.30 de flesta dagar, men det är en enorm skillnad på att somna som en klubbad säl och vakna av spelandet och att vakna utan anledning (?) en halvtimme tidigare (plus svårare att somna på kvällen). Känner igen tecknen. Skärpning!

Leader of the chairs       (lånad bild)
Klippte yngsta dottern idag och smånynnade samtidigt till musiken som var på i bakgrunden. Det låter faktiskt som de sjunger "Found myself a chairleader..." Bilderna satte igång, förstås. Dansande stolar av varierande sort, ledda av någon stram variant. Det kanske är så att jag måste se till att styra upp de olika stolar jag sitter på? Eller hitta på några stolleprov för att lätta upp vardagen?

Stolen moments... hehe...

Kan kanske vara så enkelt som att jag bara behöver sova? "Bara" var ordet.
Ska bli spännande att se vilket utslag blodtrycksmätaren - 24-timmarsvarianten - ger, när jag väl får testa. Om det inte ramlar mellan stolarna, förstås.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails