onsdag 31 mars 2010

Överkänslighet och trosprinciper behandlas olika

Vegetarian? Jamenvisst, klart du slipper kött och annat i skolan.
Muslim? Jude? Jamenvisst, klart du inte ska äta sånt din trosövertygelse säger åt dig att undvika.

Kolhydratskänslig? Äh, lägg av! Är du dum i huvet eller? Du får väl peta bort pastan ur grytan, det kan väl inte vara så svårt?

Ska man behöva ge sina barn en glutenintolerant-diagnos för att deras välmående ska tas på allvar? I och för sig så kanske de har en släng av det, men varför ska det vara svårare att slippa pasta, ris o dyl än att få ersätta köttet? Gör ett enkelt byte då. Ge grynen till dem som inte vill äta kött och ge köttet till dem som inte vill ha grynen. Lite extra grönsaker på det - klart! Hur svårt kan det va?

Nu ska jag säga att detta gäller inte mina egna - även om det skulle kunna göra det - utan vänner till mig i andra kommuner. Jag har inte ens kollat upp hur det fungerar i Vaggeryds kommun, men blotta tanken på avigheten i detta gör mig sur.

1 kommentar:

  1. Självklart så håller jag med Bitte! Världen är galen! I allafall många av Sveriges kommuner, bor själv i en där det faktiskt också råder "uppochnervändavärlden"!
    Skriver en kortis idag och önskar dig och de dina en fin och trevlig Påskhelg!
    Kram ifrån Peter!

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails