måndag 8 mars 2010

Brandkårsutryckning?

När jag kom fram till min destination var jag hungrig och tänkte laga till lite käk. Över spisen satt en braskande lapp: ”OBS! vid matlagning – speciellt stekning – se till att öppna fönstren och gärna balkongdörren. Hotellets brandlarm är EXTREMT känsligt och en utryckning kostar 6000 kronor.” Jag tog en tallrik turkisk yoghurt istället.


Idag på morgonen – i dagsljus och lite mer i form – vågade jag mig på att steka ägg och bacon. Har nog aldrig tidigare varit så nervös under denna procedur. Livet är fullt av äventyr!

1 kommentar:

  1. Okej, kom igen nu då. Vad är det för kurs du går på, och vad är det egentligen för hotell du bor på???????

    SvaraRadera

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails