fredag 26 mars 2010

Samma men annorlunda

För över en månad sedan var vi (16-åriga döttrarna, deras far och jag och två handledare till) på handledarkurs. Vi varnades för att handläggningstiden kunde bli lång eftersom det varit överflyttning från Vägverket till Transportstyrelsen.
Jag - som är van vid myndighetsarbete - ställde in mig på detta och tyckte väl inte heller att det var så bråttom. Snö och halka känns inte som det optimala att börja sin övningskörningsbana på. Trots att det var det jag började på en gång i tiden. Det är skillnad att sitta på andra sidan :-)

Efter bara ett par veckor kom Louise´ körkortstillstånd intrillandes i postlådan. Se'n var det stopp. Hur kan detta hända? Vi skickade alla handlingar i samma kuvert, liksom... Även om jag också har erfarenhet av postmottagning och hantering (på flera sätt) så kan jag inte se det rimliga i detta. Vi kommer inte vidare. Så länge jag inte har mitt tillstånd kan jag inte ge mig ut med henne i alla fall. Syrran är inte heller toppenglad för diskrimineringen.

I flera dagar har jag tänkt ringa Transportstyrelsen och kolla men när jag läste detta så känns det som en dålig idé. Vad har väl lilla jag att komma med när t o m trafikskolorna krisar pga detta?

Men... visst är det underligt att samma innehåll kan spridas så olika?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails