torsdag 13 november 2014

Nu fick jag en jäkla lust, hindra mig någon!

Helt plötsligt ramlade den över mig. Lusten. Ja, ni vet, ibland kommer det liksom smygande och man hinner längta. Inte nu. "#¤#% padamm, *^&%¤ kaboom "¤%#&"
Så var det!

Så, älskling...
Jag vill plötsligt...
Ja, faktiskt. Jag vill...
  • Göra om hela köket. Riva ner väggar. Flytta spis och andra elgrejer. Stänga igen "finingången" och bygga ett burspråk istället. Kanske med väggfasta bänkar runtom. Stor köksö mitt i alltihopa. Nytt golv.
  • Göra om hela tvättstugan och bygga ihop den med hallen. Massor av extra förvaringsutrymmen och hängställen.
  • Sätta liggande panel på minst en vägg i nuvarande matrummet, grålaserad. Slipa golvet så den fina parketten kommer fram.
  • Måla alla gamla, mörka, möbler vita.
  • Sälja av/skänka mina böcker så jag kan bli av med bokhyllorna som är knökafulla av lästa böcker.

  • Blogga igen, så där som jag gjorde förr...
  • Träna meeeer!

Vad hindrar mig? Gissa. Pengar, förstås. Tid? Hmmm...
Det är ju inte några småsummor det handlar om. Speciellt som jag inte har lust att göra det på egen hand. Nänä, jag vill kunna leja bort det och bara komma hem på kvällen och se framstegen. Njuta. Jag har gjort tillräckligt hantverkande i livet. OK, jag kan drista mig till att fixa panelväggen, det är lite lagom.

Så när jag tänker efter behöver ni inte hindra mig, det löser sig alldeles av sig själv...
*suck*

Bloggandet behöver ni inte heller bry er om att hindra mig från - det har ni ju märkt. Där är det inte tid som fattas. Egentligen. Bortprioriterat p g a inspirationstorka *suck*

Träningen? Försök hindra mig!!! :-)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails