torsdag 31 juli 2014

Ernst i ansiktet och tvångströja på kroppen

Vilken natt och morgon jag haft! Måste helt enkelt dela med mig av mina nattliga upplevelser, tror nästan inte det är möjligt att fortsätta leva utan att denna fantastiska vetskap kommer er tillhanda snarast möjligt.
OK, kan eventuellt vara en lätt överdrift (sätter det under etiketten "Värdelöst vetande") men så här var det...

Ni vet hur varmt det varit ett tag nu eller hur? Hur man kan vakna genomsvettig och ligga och vrida sig runt runt och ha problem att krångla sig ur lakanet när det blir dags att kliva upp? Att det därför gäller att se till att ha lite marginal, ifall det eventuellt skulle bli lite bråttom. Som det ju kan bli om man skjuter upp vissa saker.
Försöka ta sig till toan med ett lakan knutet runt fotknölarna är inte att rekommendera.

Vårt rum är begåvat med en altandörr. Välkommet. Även om det kan kännas lite halvläskigt (vet inte vad som kan komma in...) så har det varit ett måste att öppna den. Jag har t o m gjort en Pippi Långstrump, dvs sovit med fötterna på kudden, allt för att komma närmare luften.

Nackdelar med detta? Eh, ja... Har man 3 katter som springer ut och in så... Damen i sällskapet är en föredömlig jägare och har dragit in diverse fåglar och gnagare... Pest eller kolera, bara att välja.

Till saken.
Vaknade genomsvettig även inatt, bestämde mig för att testa en sofflur istället. Somnade direkt men vaknade av att Ernst satte sig på mitt ansikte. Ja, faktiskt! Även om det inte var just den Ernst utan bara dotterns katt så var det en inte alltigenom angenäm upplevelse. Han fick flytta på sig så jag kunde återvända till drömmarnas värld. Där hamnade jag i Ullared, på Gekås! Oj, oj, oj!

Jag som aldrig ens varit inne i ett provrum där, hastade från det ena till det andra. Avbruten av en leverans med kläder som jag tydligen hade beställt när vi var på Rhodos (?!?). En anskrämlig jeanskostym med revärer bestående av paljetter och dragkedjor... Denna råkade jag (säkert ren försvarsmekanism) slarva bort och fick sedan hasta runt och leta, var ju tvungen att hitta den så jag kunde skicka tillbaka den. Där någonstans - mitt i en utskällning av en nybliven mamma med barnvagn som trängde sig fram över allt och alla - blev jag väckt. Dags att ta en morgonrunda med dottern.

Med andra ord, dags att kliva upp ur soffan. Jo, tjena. Träningsvärken från Ullared, oops, hell, gjorde sig påmind. Klarade det och skulle ta på mig träningskläder. Inte lätt när armar och axlar inte vill passera vissa lägen. Resultatet blev att jag lyckades få ut huvudet ur en armhåla och bak och fram eller nåt, fel i alla fall. Kan lova att det var ännu värre att ta sig ur den sitsen. Skrattade så jag höll på att göra på mig och var tvungen att be om hjälp!
Ungefär så här kändes det ;-)
Kan lova att idag gäller "act your age" för min del. Kroppsligt, vill säga, den mentala kommer nog aldrig att komma ikapp. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vill du lämna ett bevis på att du varit här? Vad kul, kommentarer är väldigt, väldigt välkomna!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails